2017/07/04

The Zagreb Guide

I don't know if you've ever watched a Ghibuli movie but many kids in Japan grow up watching Miyazaki's movies and I was one of them. Kiki's Delivery Service is one of my favorite movies and as a little girl I always dreamed of visiting a cute little European city like in the film. Today, my dream became a reality. I visited Zagreb Croatia for the first time!
Zagreb was a magical place. The city is filled with beautiful European style architecture with pretty flowers and greens around every corner.
And of course the famous orange roofs! As a girl from Tokyo, this was something I've never seen in my life and its something I've been wanting to see for a long time. If you're like me, go visit the Observation Deck located in Ban Jelačić Square, where you can look over Zagreb, covered in it's famous orange rooftops. It costs only 30kn and you can re-enter as many times as you want for one day. We went up to the deck in the morning and came back at night to see the night view and it was spectacular!

Honestly, Zagreb was beyond my expectations and I would love to visit again. If you are planning a girls trip, you must check out Upper Town (Gornji Grad). Buildings there are painted in pastel pink, baby blue and light yellow which can make a great cute photo!

Have a lovely week everyone!

日本語:
皆さんのお気に入りのジブリ映画は何ですか?
私のお気に入りは何といっても魔女の宅急便!!

主人公の魔女のキキと相棒の猫、ジジが親元を離れて一人前に成長していく物語は、皆さん一度は見たことがあるはず。途中、キキが飛べなくなったりして、挫折を経験しながらも一人前になっていく姿がすごく共感できるし、ユーミンのルージュの伝言も映画にピッタリで大好きな映画の一つです( ^^)
そして猫派として忘れてはならないのがジジ!皆さんもジジみたいなしゃべれる猫がいたらな~なんて思ったりしましたよね?キキと話せなくなったシーンなんて本当にショックで、どうすれば二人が再び話すことができるようになるか、幼い頃は真剣に考えたものです( ˘ω˘)
そして幼心に、いつの日かこんな街に行ってみたいなぁと思ってから早十数年、、、
ついに物語の舞台となった街、ザグレブ(クロアチア)に訪れることができました!!ワーイ

ザグレブは、魔女の宅急便のイメージそのままの、まさにおとぎの国のような街でした♡
市内はヨーロッパ風の美しい建築物にあふれ、よく手入れされた花々や草木が所々に見られてそれはもう女子の憧れがいっぺんに詰まったよう!!
また魔女の宅急便に出てくるオレンジの屋根は、もうそこら中に広がっていました!日本では決して見ることのできない、町中がオレンジ一色に染まった風景は、忘れることのできない素敵な思い出となりました♡

本当に来てよかったーと思えた美しい光景でした。そんなオレンジの屋根を一望できるのは、イェラチッチ広場にある展望台。30クーナで展望台まで上がることができます。しかも再入場OK!私たちは日中に展望台を訪れた後、夕焼けを見るために再度展望台を訪れました( ˘ω˘ )30クーナで一日何回でも訪れることができるので、絶対に払う価値あり!

ザグレブへはベオグラードからバスでたった5時間で行けてしまうので、正直そこまで期待していなかったのですが笑、本当に素敵な旅になりました!

女子でザグレブ旅行を計画している方には、ぜひゴルニグラードに行ってほしいです!
パステルピンクや、水色、ライトイエローのカラフルな建物ばかりで、どこで写真を撮っても絵になるエリアですよ♡

それでは良い一週間を♡

SHARE:

0 件のコメント:

コメントを投稿

I would love to hear your feedback!♥

© Fashion NOIR | All rights reserved.
BLOGGER TEMPLATES BY pipdig